speech therapy anak

KALAU RASA KELAINAN, KENAPA TANGGUH? | SPEECH DELAY & HYPERACTIVE | ARIQ EMIR – ROAD TO SUCCESS

Published on :

Sebenarnya, berkali-kali juga Mommy fikir untuk tulis atau tidak entri ni. Mood menulis memang tengah berhijrah kat luar dunia, tapi tak tahu lah kat mana. Tapi, atas rasa tanggungjawab dan rasa bukan Mommy sorang yang lalui perkara ni, ada baiknya Mommy berkongsi sedikit. Pesanan : Entri ni agak panjang dan berbaloi untuk mereka yang alert […]

CARA MERAWAT EKZEMA DAN PSORIASIS - CUBA BEDAK ASMAK

CARA MERAWAT EKZEMA DAN PSORIASIS – CUBA BEDAK ASMAK

Published on :

Cara merawat ekzema dan psoriasis bukanlah mudah. Namun, setiap penyakit pasti ada cara untuk mengawalnya, termasuk penyakit kulit ekzema pada bayi dan psoriasis ini. Apa itu penyakit kulit ekzema? Apa itu psoriasis? Bagaimana cara merawat ekzema dan psoriasis? Sebut pasal penyakit kulit ekzema pada bayi ni, Mommy seram fikir masa Hannah dan Ariq sendiri melalui zaman […]

SENARAI PUSAT EIP (EARLY INTERVENTION PROGRAM) DI MALAYSIA TERMASUK RAWATAN ALTERNATIF

Published on :

Tahniah buat ibu bapa yang dah berjaya hantar anak-anak ke sekolah. Mommy pun termasuk juga tahun ni di mana Hannah Damia dah mula belajar di tahun 1. Namun, di sebalik kegembiraan yang dirasai, ada sebahagian kanak-kanak yang tak dapat memasuki sekolah / tadika atas beberapa sebab tertentu. Dan kesannya ibu bapa panik apabila anak-anak tak […]

GIGI SUSU HANNAH DAMIA DICABUT!

Published on :

GIGI SUSU HANNAH DAMIA DICABUT! Malam tadi, Mommy dah tak boleh tangguh dah. Sebab Mommy risau gigi Hannah tak cantik nanti. Ini kes selepas 3 Mac lalu, Mommy perasan ada 1 gigi extra di  belakang gigi barisan hadapan. Ini gambarnya. Nampak ada gigi belakang tu? Tak cantik kalau dibiarkan. Mommy pula cemas bila tengok ini. […]

FOOD IDEA UNTUK ANAK SUSAH MAKAN : PICKY EATER

Published on :

Salam. Mommy ada story sikit hari ni. Nak kongsi IDEA UNTUK ANAK SUSAH MAKAN atau dikenali sebagai PICKY EATER | Picky eater bukan maksudnya kaki kutip ye. Hii. Tapi boleh juga la guna sebagai kutip sebab dia memilih satu persatu. Kutip mana yang dia nak makan je. Mommy faham sangat-sangat kalau ada ibu-ibu yang luah […]

6 TIPS TANGANI ANAK SUKA MENJERIT

Published on :

ATASI MASALAH ANAK SUKA MENJERIT “Anda mungkin pernah menyaksikan situasi ini: Sebuah keluarga dengan anak kecil yang suka menjerit sekuat-sekuatnya di khalayak ramai. Perkara tersebut juga membuatkan anda selalu tertanya-tanya mengapa si ibu dan bapa tidak mendisiplinkan anak mereka. Tetapi selepas menjadi ibu kepada seorang kanak-kanak yang suka menjerit, segalanya telah berubah.” Betul tak? Ya […]