APA ITU GOUT??

Apa itu Gout weh???? Tetiba rasa sengal kat tepi kaki. Denyut sakit juga kat jari kaki (telunjuk). Tepi ibu jari kaki. Kata kawan.. mungkinkah Gout?? Ermm.. Gout selalu serang ibu jari. Tapi boleh kacau sendi juga. Arghh. Risau pulak.. Tapi tak de plak any swollen kat kaki tu. Terus Mommy search sikit info kat myhealth.. […]

MOMMY.. KAKI SAKIT LENGUH!!! NAH.. COSMODERM DEEP HEAT LOTION!

“Mommy.. Kaki Sakit Lenguh” Itu ayat Hannah.. Bahasa Melayu yang kadang-kadang masih kelakar. Ditambah dengan drama tangisan setiap kali mengadu ‘kaki sakit lenguh’ tu, bertambah-tambah kelakar rasa. Sebab.. setiap kali dia nangis, Mommy gelak dulu. Sakit lenguh.. sakit lenguh.. Lenguh je dah laaaa.. Mommy dah faham dah.. Memandangkan drama tangisan dah bermula, Mommy pun ambillah […]

CARA URUS STRESS SECARA EFEKTIF

CARA URUS STRESS SECARA EFEKTIF

CARA URUS STRESS SECARA EFEKTIF STRESS.. Apa itu stress? Stress is a physical, emotional and mental reaction to change. It encompasses pressure, burden, conflict, fatigue, tension, panic, nervousness, anxiety, depression & loss of  vitality that often happens when changes occur to the body @ mind.” KENAPA KITA STRESS? Antara sebab2 yang paling besar yang menjadi […]

JANGAN SALAH PILIH BABY CARRIER

CARA PILIH BABY CARRIER YANG BETUL

Zaman Babywearing ni dah lama Mommy tinggalkan. Tapi ilmu mengenai kepentingan baby carrier memang Mommy tak lupa. Mommy sedia untuk kongsi. Pengalaman carry Hannah & Ariq dari seawal usia 3 bulan sehingga 3 tahun, buat Mommy rasa bangga menjadi salah seorang ibu yang pentingkan cara mendukung anak dengan betul. Mommy ada group bisnes tau. Dulu, […]

KENAPA AKU PILIH TYZARA?

syampu-tyzara-shampoo-3

Tyzara .. Kenapa aku pilih Tyzara? Haa. Meh nak cerita.. Sebelum tu, nak tanya ni. Pernah tak asal bangun tidur je, rambut penuh atas bantal? Tak pun, korang jalan keliling rumah, penuh rambut kat lantai atau tepi-tepi dinding. Dah macam hiasan dah. Hihi Pastu korang stress sebab kena sapu lantai hari-hari penuh rambut je. Pastu […]

BAHAYA KOLESTEROL TINGGI | RAWAT DENGAN JUS I-QMAH RERAMA

JUS I-QMAH RERAMA - MINUMAN TAMBAHAN UNTUK KESIHATAN - REVIEW (5)

Selalu orang kaitkan kolesterol ni dengan orang yang berisi atau berbadan besar. Sebenarnya, kandungan kolesterol yang tinggi dalam darah bukanlah bergantung kepada saiz badan. Yang kurus macam Mommy ni pun sebenarnya ada risiko kalau tak betul-betul jaga. Kita mungkin berasa sihat dan tidak sedar akan masalah ini sehinggalah ujian saringan untuk kolesterol dilakukan. Bagi yang mempunyai […]

SENARAI PUSAT EIP (EARLY INTERVENTION PROGRAM) DI MALAYSIA TERMASUK RAWATAN ALTERNATIF

Tahniah buat ibu bapa yang dah berjaya hantar anak-anak ke sekolah. Mommy pun termasuk juga tahun ni di mana Hannah Damia dah mula belajar di tahun 1. Namun, di sebalik kegembiraan yang dirasai, ada sebahagian kanak-kanak yang tak dapat memasuki sekolah / tadika atas beberapa sebab tertentu. Dan kesannya ibu bapa panik apabila anak-anak tak […]

BUNCIT? NAK KURUS CEPAT? TRY MINCE GULA-GULA KURUS & GEL COOL ROSE DIMAR

Buncit Dagu berlapis Saiz badan makin ‘comel’ Kolestrol tinggi Malasnya bersenam! Jeles tengok orang ramping! Aduh.. macam-macam masalah ni. Macam mana nak selesaikan masalah ni? Mommy pun ada masalah seperti di atas tau walaupun kurus. Buncit sebab tak betul-betul bertungku masa berpantang dulu kot, lepas tu Mommy takut sangat kolestrol tinggi dan paling Mommy malas […]