Menu
Menu
banner KBBA9

Naracards Seoul Set

LIRIK MAKCIK BAWANG – ACHEY

Haaaaa. Akhirnya ada juga penggiat seni create lagu bertema Makcik Bawang ni. Haha. Gigih betul. Bila tengok penyanyinya pula, ok.. dah faham! Pelawak kan. So, tak pelik kalau dia nyanyi pun. Sesuai. Lain lah kalau tetiba suruh Tokti ke nyanyi. Pelik laaaa. Ting ting tang ting boleh la..

LIRIK MAKCIK BAWANG – ACHEY

#makcikbawang dari @acheykintangkintung

Apabila isu ditiupkan
Ada berita nak disampaikan
Apabila isu di sebarkan
Ada cerita nak di bincangkan

Datanglah!
Berkumpulah!
Ayuh!
Bertukar!

(2x)
Makcik bawang
Makcik bawang kembali
Makcik bawang
Makcik bawang kat sini

Al kisah
Makcik bawang
Dia datang
Semua benda nak bincang
Bila mula nak menyembang
Topik akan menyimpang
Tak kira mana simpang
Asalkan hati lapang

Eh betul lah…
Apa pulak tak betul
Eh betul lah…
Cerita dia je betul

Eh betul lah…
Yang tak sahih pun betul
Eh betul lah…
Yang tak betul pun betul?

Yang sini nak bincang
Yang sana nak sembang
Yang sini nak bengang
Yang sana nak menang

(2x)
Makcik bawang
Makcik bawang kembali
Makcik bawang
Makcik bawang kat sini

Media social
Jadi ruang untuk lebarkan sayap
Buka buku IG Twitter
Habis semua dia hinggap
Niat hati nak betulkan
Apa yang sudah silap

Salah kata
Salah ayat
Habis semuanya sentap

Aduhhh…
Makcik bawang tersilap
Aduhhh…
Ada yang pulak backup
Aduhhh…
Ayat tiada adab
Aduhhh…
Macam mana nak cakap

Yang ini dah bimbang
Yang itu menyerang
Yang ini tak tenang
Akhirnya berperang

(2x)
Makcik bawang
Makcik bawang kembali
Makcik bawang
Makcik bawang kat sini

Makcik bawang
Makcik bawang
Makcik bawang
Makcik!!!

Aduhai!!!
Mohon berhenti di situ
Saja nak bagi tahu
Pepatah melayu
Lain dari mulutmu
Lain dari hati mu
Murahnya di mulutmu
Mahal di timbangan mu

Apa makna tu?
Tak kan tu pun tak tahu
Guna internet mu
Nanti dibagi tahu

Ok lah…
Sudah lah…
Yang sudah tu sudah
Kita manusia
Silap itu lumrah
Jika saya salah
Maafkan saja lah
Makcik jangan marah

(4x)
Makcik bawang
Makcik bawang kembali
Makcik bawang
Makcik bawang kat sini

Makcik bawang
Weewiit!!!
Makcik bawang
Makcik bawang
Makcik bawang
Woot woot!!!
Makcik bawang
Makcik bawang

Tags:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge
error: Content is protected !!