Menu
Menu
banner KBBA9

Naracards Seoul Set

MUJUR ADA SUSU KAMBING ETSUMELL CHOCO OAT DI BULAN PUASA KALI INI..

Mujur ada Susu Kambing ETSUMELL Choco Oat di bulan puasa ini | Tahun ini merupakan tahun kedua Hannah berpuasa. Sebenarnya dari umur 5 tahun dia dah belajar puasa tapi tak serius sangat la. Masa umur dia enam tahun, cikgu di tadika Little Caliph dah mula mewajibkan Hannah untuk berpuasa bersama kawan-kawan, dan berjaya puasa penuh. Tahun ni? Harap-harap berjaya juga. Dan setiap kali sahur, dia akan makan nasi.

Tapi, cukup ke nasi eh?

Hannah kalau berpuasa kat sekolah, Mommy yakin mesti kurang merengek bila tengok kawan-kawan lain pun puasa. Sekarang ni masih cuti sekolah, kalau tak kenyang time sahur ni, Mommy dah boleh agak la apa akan jadi.

Untuk elak perkara ‘rengekan manja “kakak lapar” tu, Mommy dapatkan Susu Kambing Etsumell Choco Oat supaya Hannah bertahan sikit bulan puasa ni.

SUSU KAMBING ETSUMELL CHOCO OAT

FAKTA :

TAHUKAH KORANG? SUSU KAMBING MERUPAKAN SUSU KEDUA TERBAIK SELEPAS SUSU IBU DAN MINUMAN SUNNAH.

ETSUMELL, minuman pra-campuran Susu Kambing Coklat dengan tambahan OAT sangat sesuai untuk diminum bulan puasa ni untuk tambah tenaga dan bertahan dari cepat lapar.

SUSU KAMBING ETSUMELL CHOCO OAT

Sejujurnya, Mommy sendiri tak pernah minum susu kambing. Tapi, bila ada tambahan choco dan juga oat ni, terasa juga la nak mencuba. Haaa.. inilah kelebihan Etsumell. Bukan untuk anak-anak je tau, orang dewasa, remaja, ibu mengandung, ibu menyusu, warga emas.. semuaaa orang boleh minum.

KELEBIHAN SUSU KAMBING ETSUMELL CHOCO OAT

Selain khasiat daripada susu kambing sendiri yang rendah lemak, membantu sistem penghadaman, menghindarkan masalah sembelit, meningkatkan selera makan, membekalkan nutrien pada tubuh, susu kambing ETSUMELL Choco Oat juga mengandungi pelbagai khasiat daripada kandungan di dalamnya iaitu..

SUSU KAMBING ETSUMELL CHOCO OAT

  1. KHASIAT OAT dan KURMA
    • SERAT yang tinggi dalam keduanya mampu memberi tenaga dan MEMBERI RASA KENYANG LEBIH LAMA
  2. KISMIS
    • Dapat memberi tenaga disebabkan kandungan karbohidrat yang tinggi terkandung di dalam nya.
    • Baik jugak untuk menguatkan daya ingatan
  3. DELIMA
    • Vitamin yang terkandung di dalam nya membantu badan memproses protein, karbohidrat dan lemak sekaligus membuatkan mereka tidak mudah lapar.
  4. MADU
    • Mampu meningkatkan selera makan untuk kanak2. Di Antara vitamin yang terkandung di dalam madu adalah Vitamin B.
    • Vitamin ini dapat membantu kanak-kanak menjadi lebih bertenaga disamping melindungi mereka dari perbagai penyakit.
    • Dalam masa yang sama membantu tumbesaran kanak-kanak dan menambahkan kecerdasan minda kanak-kanak.
  5. AL MANNA / ARABIC GUM
    • Menguatkan imunisasi badan agar tidak mudah dijangkiti penyakit. Kaya dengan prebiotik dan kalsium semulajadi.

SUSU KAMBING ETSUMELL CHOCO OAT (5)

Susu Kambing Etsumell Oat – organik, tiada pengawet atau pewarna tiruan. Terbaik!

Hilang selera ketika sahur?

Susu Kambing ETSUMELL Choco dengan tambahan Oat ni juga membantu Hannah jika dia tiada selera ketika sahur. Almaklumla, bangun awal pagi, mata pun susah nak buka, selera nak makan nasi pula takde, apa lagi.. Mommy hulur la Susu Kambing ETSUMELL Choco Oat ni.

SUSU KAMBING ETSUMELL CHOCO OAT (2)

JUGA SESUAI UNTUK IBU MENGANDUNG / MENYUSU

Susu Kambing ETSUMELL Choco Oat juga sesuai untuk ibu mengandung dan ibu menyusu dengan khasiat daripada susu kambing dan HABATUSSAUDA/ ARABIC GUM/ KURMA & DELIMA, kerana:

  • ia boleh meransang hormon susu ibu
  • sebagai milk booster (memeriahkan susu badan)
  • memekatkan susu ibu dan ini membantu anak supaya lebih kenyang dan tidur nyenyak
  • memberi tenaga kepada ibu yang menyusukan anak dan masih boleh berpuasa
  • AL MANNA / ARABIC GUM menguatkan imunisasi badan ibu dan anak agar tidak mudah dijangkiti penyakit

SUSU KAMBING ETSUMELL CHOCO OAT (1)

Kat mana nak beli?

Ok korang boleh je rujuk maklumat seperti di bawah :

P/S : Pihak pengurusan ETSUMELL mencari EJEN / STOCKIST / DROPSHIP seluruh Malaysia dengan keuntungan 25-35% #etsumellsfamily.

Selamat berpuasa. Jangan lupa minum SUSU KAMBING ETSUMELL CHOCO OAT ya..

Tags: , , , , , ,

25 thoughts on “MUJUR ADA SUSU KAMBING ETSUMELL CHOCO OAT DI BULAN PUASA KALI INI..”

  1. mas saari says:

    Kita pun minum ni, baru bertenaga nak berpuasa.

    1. YB Shehan says:

      wah tbaik kak..

  2. CIKZACOM says:

    Susu kambing kalau perisa coklat, jangan kata budak.. cikza pun tergoda

    1. YB Shehan says:

      hehehe kan? i pun..

  3. umminani says:

    mamna mmg bagus. syujur hannah dpt minuman yang berkhasiat

    1. YB Shehan says:

      alhmdlh.. mujur juga dia nak minum. dia kan memilih, hehehe

  4. Firzz radzi says:

    Tak pernah cuba..nak beli la…

    1. YB Shehan says:

      ha boleh cuba.. bgs ni..

  5. Julia Johari says:

    Tertariklah…sebab ada black seed…bagi anak minum ni bagus sebab makanan sunnah nabi ada sekali…menarik lah she

    1. YB Shehan says:

      yup juju. mmg menarik.. hannah ada hari dia x makan nasi, mnum ni je.. blum ponteng lg puasa, egegege

  6. qaseh says:

    Dah habis dah minum , sedap sgt .. mmg best susu ni

    1. YB Shehan says:

      wow.. lajunya qase.. berjimat je ni.. tkt cpt abeh. hahahaha

  7. adehhh nyesal plak baca masa sekarang.. puasa-puasa ni nampak sedap pula susu ni..

    1. YB Shehan says:

      hehehe i boleh minum ni meh laa join. hahaha

  8. Lisak says:

    Lisa nak minum boleh gak ke? Sbb tk ada anak lagi

    1. YB Shehan says:

      boleh lisak. kanak2, remaja, dewasa & warga emas, semua boleh.. ibu preg, ibu menyusu, semua pun boleh jugak.. cuba lah. dap..

  9. Miera Hassan says:

    Miera pun susah nak telan susu kambing.. tapi susu kambing ni lain, tak bau hamis ke ape.. Sedap pulak tu..

    1. YB Shehan says:

      Yup. X bau. Tu yg bes tu..

  10. yanamib says:

    jarang jmpe susu kambing ada flavor coklat kan…mmg berebut laa minum dgn anak²…kids and coklat mmg xdpt dipisahkan…haha

    1. YB Shehan says:

      Aah jrg nampak. Heheh..

  11. wahhh, bagus budak2 minum…boleh bagi try Qaíd minum jugak ni

    1. YB Shehan says:

      yup.. cuba je IQ. tak rugi pun beli. hehe

  12. TATI MANSUR says:

    sedapnya susu kambing coklat. Jarang nampak susu kambing yang ada peris mcm ni.. Baguslah etsumell ni.

  13. nadia johari says:

    bahan kandungan dia pun bagus..sesuai untuk budak

  14. Dorsett Pink says:

    Bagus hannah rajin puasa.. First time dengar nama susu ni… Thanks for sharing mommy

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge
error: Content is protected !!