MUJUR ADA SUSU KAMBING ETSUMELL CHOCO OAT DI BULAN PUASA KALI INI..

SUSU KAMBING ETSUMELL CHOCO OAT

Mujur ada Susu Kambing ETSUMELL Choco Oat di bulan puasa ini | Tahun ini merupakan tahun kedua Hannah berpuasa. Sebenarnya dari umur 5 tahun dia dah belajar puasa tapi tak serius sangat la. Masa umur dia enam tahun, cikgu di tadika Little Caliph dah mula mewajibkan Hannah untuk berpuasa bersama kawan-kawan, dan berjaya puasa penuh. Tahun ni? Harap-harap berjaya juga. Dan setiap kali sahur, dia akan makan nasi.

Tapi, cukup ke nasi eh?

Hannah kalau berpuasa kat sekolah, Mommy yakin mesti kurang merengek bila tengok kawan-kawan lain pun puasa. Sekarang ni masih cuti sekolah, kalau tak kenyang time sahur ni, Mommy dah boleh agak la apa akan jadi.

Untuk elak perkara ‘rengekan manja “kakak lapar” tu, Mommy dapatkan Susu Kambing Etsumell Choco Oat supaya Hannah bertahan sikit bulan puasa ni.

SUSU KAMBING ETSUMELL CHOCO OAT

FAKTA :

TAHUKAH KORANG? SUSU KAMBING MERUPAKAN SUSU KEDUA TERBAIK SELEPAS SUSU IBU DAN MINUMAN SUNNAH.

ETSUMELL, minuman pra-campuran Susu Kambing Coklat dengan tambahan OAT sangat sesuai untuk diminum bulan puasa ni untuk tambah tenaga dan bertahan dari cepat lapar.

SUSU KAMBING ETSUMELL CHOCO OAT

Sejujurnya, Mommy sendiri tak pernah minum susu kambing. Tapi, bila ada tambahan choco dan juga oat ni, terasa juga la nak mencuba. Haaa.. inilah kelebihan Etsumell. Bukan untuk anak-anak je tau, orang dewasa, remaja, ibu mengandung, ibu menyusu, warga emas.. semuaaa orang boleh minum.

KELEBIHAN SUSU KAMBING ETSUMELL CHOCO OAT

Selain khasiat daripada susu kambing sendiri yang rendah lemak, membantu sistem penghadaman, menghindarkan masalah sembelit, meningkatkan selera makan, membekalkan nutrien pada tubuh, susu kambing ETSUMELL Choco Oat juga mengandungi pelbagai khasiat daripada kandungan di dalamnya iaitu..

SUSU KAMBING ETSUMELL CHOCO OAT

  1. KHASIAT OAT dan KURMA
    • SERAT yang tinggi dalam keduanya mampu memberi tenaga dan MEMBERI RASA KENYANG LEBIH LAMA
  2. KISMIS
    • Dapat memberi tenaga disebabkan kandungan karbohidrat yang tinggi terkandung di dalam nya.
    • Baik jugak untuk menguatkan daya ingatan
  3. DELIMA
    • Vitamin yang terkandung di dalam nya membantu badan memproses protein, karbohidrat dan lemak sekaligus membuatkan mereka tidak mudah lapar.
  4. MADU
    • Mampu meningkatkan selera makan untuk kanak2. Di Antara vitamin yang terkandung di dalam madu adalah Vitamin B.
    • Vitamin ini dapat membantu kanak-kanak menjadi lebih bertenaga disamping melindungi mereka dari perbagai penyakit.
    • Dalam masa yang sama membantu tumbesaran kanak-kanak dan menambahkan kecerdasan minda kanak-kanak.
  5. AL MANNA / ARABIC GUM
    • Menguatkan imunisasi badan agar tidak mudah dijangkiti penyakit. Kaya dengan prebiotik dan kalsium semulajadi.

SUSU KAMBING ETSUMELL CHOCO OAT (5)

Susu Kambing Etsumell Oat – organik, tiada pengawet atau pewarna tiruan. Terbaik!

Hilang selera ketika sahur?

Susu Kambing ETSUMELL Choco dengan tambahan Oat ni juga membantu Hannah jika dia tiada selera ketika sahur. Almaklumla, bangun awal pagi, mata pun susah nak buka, selera nak makan nasi pula takde, apa lagi.. Mommy hulur la Susu Kambing ETSUMELL Choco Oat ni.

SUSU KAMBING ETSUMELL CHOCO OAT (2)

JUGA SESUAI UNTUK IBU MENGANDUNG / MENYUSU

Susu Kambing ETSUMELL Choco Oat juga sesuai untuk ibu mengandung dan ibu menyusu dengan khasiat daripada susu kambing dan HABATUSSAUDA/ ARABIC GUM/ KURMA & DELIMA, kerana:

  • ia boleh meransang hormon susu ibu
  • sebagai milk booster (memeriahkan susu badan)
  • memekatkan susu ibu dan ini membantu anak supaya lebih kenyang dan tidur nyenyak
  • memberi tenaga kepada ibu yang menyusukan anak dan masih boleh berpuasa
  • AL MANNA / ARABIC GUM menguatkan imunisasi badan ibu dan anak agar tidak mudah dijangkiti penyakit

SUSU KAMBING ETSUMELL CHOCO OAT (1)

Kat mana nak beli?

Ok korang boleh je rujuk maklumat seperti di bawah :

P/S : Pihak pengurusan ETSUMELL mencari EJEN / STOCKIST / DROPSHIP seluruh Malaysia dengan keuntungan 25-35% #etsumellsfamily.

Selamat berpuasa. Jangan lupa minum SUSU KAMBING ETSUMELL CHOCO OAT ya..

25 Replies to “MUJUR ADA SUSU KAMBING ETSUMELL CHOCO OAT DI BULAN PUASA KALI INI..”

  1. Kita pun minum ni, baru bertenaga nak berpuasa.

    1. wah tbaik kak..

  2. Susu kambing kalau perisa coklat, jangan kata budak.. cikza pun tergoda

    1. hehehe kan? i pun..

  3. mamna mmg bagus. syujur hannah dpt minuman yang berkhasiat

    1. alhmdlh.. mujur juga dia nak minum. dia kan memilih, hehehe

  4. Tak pernah cuba..nak beli la…

    1. ha boleh cuba.. bgs ni..

  5. Tertariklah…sebab ada black seed…bagi anak minum ni bagus sebab makanan sunnah nabi ada sekali…menarik lah she

    1. yup juju. mmg menarik.. hannah ada hari dia x makan nasi, mnum ni je.. blum ponteng lg puasa, egegege

  6. Dah habis dah minum , sedap sgt .. mmg best susu ni

    1. wow.. lajunya qase.. berjimat je ni.. tkt cpt abeh. hahahaha

  7. adehhh nyesal plak baca masa sekarang.. puasa-puasa ni nampak sedap pula susu ni..

    1. hehehe i boleh minum ni meh laa join. hahaha

  8. Lisa nak minum boleh gak ke? Sbb tk ada anak lagi

    1. boleh lisak. kanak2, remaja, dewasa & warga emas, semua boleh.. ibu preg, ibu menyusu, semua pun boleh jugak.. cuba lah. dap..

  9. Miera pun susah nak telan susu kambing.. tapi susu kambing ni lain, tak bau hamis ke ape.. Sedap pulak tu..

    1. Yup. X bau. Tu yg bes tu..

  10. jarang jmpe susu kambing ada flavor coklat kan…mmg berebut laa minum dgn anak²…kids and coklat mmg xdpt dipisahkan…haha

    1. Aah jrg nampak. Heheh..

  11. wahhh, bagus budak2 minum…boleh bagi try Qaíd minum jugak ni

    1. yup.. cuba je IQ. tak rugi pun beli. hehe

  12. sedapnya susu kambing coklat. Jarang nampak susu kambing yang ada peris mcm ni.. Baguslah etsumell ni.

  13. bahan kandungan dia pun bagus..sesuai untuk budak

  14. Bagus hannah rajin puasa.. First time dengar nama susu ni… Thanks for sharing mommy

Leave a Reply

CommentLuv badge