NAK TOLONG MELAYU KONON

Ini masalahnya kalau kau yakin sangat melayu tu terbaik. Ah racistnya. Aku tak cakap semua melayu. Tapi melayu yang jenis cincai dan kalau tahu tak mampu.. jangan buat!

Bukan yakin sangat pun.. tapi bila dah ramai saran.. kita cepat percaya. Nak kata harga murah.. bukan murah sangat pun. Standard je. Cuma mungkin lebih murah dari cina sket je la kot. Entah. Macam sama je..
Bila dah kasi chance.. datang buat kerja halai balai. Korang paham ke halai balai tu apa? Cincai la.

Pekerja tak mahir, tapi itu yang dia harapkan. Kalau hasil tangan bos sorang.. mungkin dia x sempat. Tapi hasil tangan bos pun, bukannya kemas mana pun.

Buat kerja, lengkap dengan merokok lagi. Haih.. aku cukup pantang orang macam ni. Nak mati sangat kalau tak merokok? Dalam rumah orang plak tu.

Kekemasan out. Aku rasa macam nak suruh datang angkut balik je. Entah berapa lama aku akan sakit mata tengok hasil kerja kau.. entah lah.

Dah 3-4 kali datang. Aku tetap tak puas hati hasil kau. Out dari mula.

Kalau aku ada masa mula2 tu.. mungkin dah kena angkut bawa balik. Sigh..

Dan pagi tadi.. ada lagi masalah hasil kerja tangan kau ni. Arghhh!!

Aku yang bengang selagi nampak,

*Tak faham tak mengapa*

5 Comment

  1. hehehe.. paham benor perasaan tu…. org melayu ni gitew ler… kannn. bab servis and bisnes mmg tak ley lawan chinese laa

    1. kan. kena siap duit je la.. hmm

  2. bukan nak rasis.. tetapi sometimes memang betul orang dok kata… ” buat kat cina lagi baik.. mahai sikit takpa janji output best..” macam tu lah kadang orang kita.. takmau sedaq

Leave a Reply

CommentLuv badge

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.