CARA MERAWAT EKZEMA DAN PSORIASIS – CUBA BEDAK ASMAK

CARA MERAWAT EKZEMA DAN PSORIASIS - CUBA BEDAK ASMAK

Cara merawat ekzema dan psoriasis bukanlah mudah. Namun, setiap penyakit pasti ada cara untuk mengawalnya, termasuk penyakit kulit ekzema pada bayi dan psoriasis ini.

Apa itu penyakit kulit ekzema? Apa itu psoriasis? Bagaimana cara merawat ekzema dan psoriasis?

Sebut pasal penyakit kulit ekzema pada bayi ni, Mommy seram fikir masa Hannah dan Ariq sendiri melalui zaman ekzema teruk tu. Garu-garu sampai berdarah tu normal dah. Risau, serabut kepala, macam-macam usaha yang Mommy buat. Bayangkan.. sepanjang masa menggaru. Memang menangis Mommy tengok dia. Seksa!

CARA MERAWAT EKZEMA DAN PSORIASIS - PENYAKIT KULIT PADA BAYI - CUBA BEDAK ASMAK (1)

Sebab tu la Mommy memang concern bab ekzema ni dari zaman dorang baby lagi. Hannah dari kecik dah alah habuk. Rumah memang miskin takde perabot, langsir bagai. Hari-hari mop dan vakum. Seksanya nak menjaga dari alahan debu hama semua tu.

Ariq pula suffer ekzema bahagian leher. Sampai sekarang la. Tak boleh peluh atau stress. Dia akan mula menggaru leher sampai luka!

CARA MERAWAT EKZEMA DAN PSORIASIS - PENYAKIT KULIT PADA BAYI - CUBA BEDAK ASMAK (2)

Anda dah kenali masalah kulit yang dihadapi anak anda? Sama ada ia adalah sekadar ruam, alergi atau penyakit kulit ekzema?

Anda nak tahu tak apa itu penyakit kulit Ekzema?

EKZEMA

Kegatalan di bahagian kulit yang disertai dengan kesan atau tompokan merah dan bersisik yang disebabkan oleh alahan. Ia biasa dialami di bahagian muka dan lipatan kulit seperti di bahagian dalam siku dan belakang lutut dan boleh tersebar ke bahagian kulit lain.

CARA MERAWAT EKZEMA DAN PSORIASIS - PENYAKIT KULIT PADA BAYI - CUBA BEDAK ASMAK (4)

Ekzema pada bayi

Eczema mula dikesan seawal usia bayi 3 bulan hingga 2 tahun, kemudian bertambah baik apabila kanak-kanak membesar. Setengah daripada kanak-kanak yang menghidap ekzema tidak lagi mengalami ekzema bila meningkat usia 6 tahun dan hampir keseluruhannya bebas ekzema apabila mencapai usia baligh.

Anak anda mungkin mengalami ekzema jika ada orang lain dalam keluarga mengalami alahan seperti ekzema, asma dan alergi.

Apa penyebab ekzema?

  • Keturunan
  • AlahanCARA MERAWAT EKZEMA DAN PSORIASIS
  • Boleh terjadi pada kulit yang kering, gatal dan sensitif pada kepanasan, kain berbulu dan permukaan yang kasar
  • Ia juga boleh terjadi akibat perkara-perkara seperti berikut:-
    • Infeksi virus.
    • Bahan kimia/perangsang seperti sabun, pembersih atau minyak wangi.
    • Lain lain jangkitan.
    • Alahan/alergi kepada bahan makanan atau lain-lain bahan yang boleh menyebabkan alahan

Bagaimana ekzema boleh dirawat secara perubatan?

Minta nasihat doktor untuk menentukan diagnosa. Doktor akan membuat rawatan seperti berikut:

  • Ubat pencegah gatal seperti antihistamin
  • Losyen pelembab, krim untuk menahan kekeringan dan kegatalan
  • Krim Steroid digunakan untuk kes-kes yang teruk
  • Antibiotik jika terdapat jangkitan kuman

Rawatan di atas hanya untuk mengawal, mengurangkan gejala dan tanda tetapi bukan untuk penyembuhan.

Apa itu Psoriasis?

PSORIASIS

  • Psoriasis adalah penyakit kulit yang kronik di mana kulit penghidap menebal lebih cepat dari kulit yang normal. Penyakit ini tidak berjangkit.
  • Kawasan yang biasa dihidapi adalah kulit kepala, lutut, siku lengan dan kaki tetapi boleh juga melibatkan bahagian badan yang lain termasuk kuku.
  • Psoriasis adalah penyakit yang setakat ini tiada penyembuh, namun rawatan jangka panjang mampu mengawal penyakit ini.
  • Ia berlaku disebabkan faktor keturunan, misalnya jika ibu atau bapa menghidap penyakit ini, kebarangkalian anak mendapat penyakit berkenaan adalah lebih tinggi.

Bagaimana cara saya boleh menolong anak saya?

  • Letakkan anak di bilik yang selesa dan nyaman
  • Elakkan mandi air panas/suam. Apabila mandikan anak, bersihkan kawasan yang dijangkiti dengan cara mengelap bahagian tersebut menggunakan minyak bayi atau minyak kelapa dara
  • Elakkan memakai baju berlapis-lapis
  • Gunakan pakaian jenis kapas dan nipis, bukan bulu. Apabila sejuk, pakaikan pakaian daripada kain kapas di bawah lapisan pakaian yang lebih hangat
  • Elakkan dari fabrik yang kasar
  • Jangan gunakan sabun apabila mandi
  • Gunakan krim pelembab selepas mengelap anak anda kerana bahagian ini mungkin menjadi tersangat kering
  • Awasi makanan yang menyebabkan alahan dan dapatkan nasihat doktor
  • Cuba halang anak daripada menggaru bahagian yang dijangkiti. Pakailah sarung tangan untuk menggaru pada waktu malam jika ini mungkin dapat membantunya. Pastikan kuku jarinya pendek
  • Siasat punca alahan, jika alergi makanan terutama hasil tenusu dan gandum, bulu binatang, pakaian bulu dan serbuk pencuci
  • Kerisauan juga boleh mencetuskan ekzema. Oleh itu siasat sama ada terdapat sesuatu yang merisaukan anak
  • Apabila ekzema adalah teruk, asingkan daripada sesiapa yang mempunyai penyakit cacar air atau lepuhan
  • Jika ekzema anak telah merebak atau sangat gatal, keluar cairan dari ekzema tersebut, segera bawa anak berjumpa doktor untuk rawatan selanjutnya.

Rawatan Alternatif : Cara merawat ekzema dan psoriasis dengan Bedak Asmak

Ada 1 produk yang Mommy nak kongsi iaitu Bedak Asmak. Memandangkan Ariq masih ada masalah ekzema lagi, Mommy boleh cuba Bedak Asmak ni.

penyakit-asma-minyak-herba-asmak-wajah-baru
Bedak Asmak RM38, 150gm

Bedak Asmak diperbuat dari bahan semulajadi 100% iaitu bedak tanah liat putih berkualiti tinggi. Ia berupaya membantu menyelesaikan pelbagai masalah kulit seperti ruam pada bayi, ekzema, psoriasis, kudis buta, kurap, panau, kayap, gatal, cacar air, luka dan lain-lain.

CARA MERAWAT EKZEMA DAN PSORIASIS - PENYAKIT KULIT PADA BAYI - CUBA BEDAK ASMAK (9)

Ianya selamat digunakan untuk semua peringkat umur.

Apa keistimewaan Bedak Asmak ?

  • Selain merawat masalah kulit di atas, ia juga mampu mengecutkan jerawat, mencantikkan dan mencerahkan kulit jika selalu digunakan. Boleh dipakai setiap malam sebelum tidur.
  • Mempunyai kadar UVA ratio yang tertinggi iaitu 0.88 di dalam Boot Star Rating untuk perlindungan UVA, jadi ia mempunyai kadar perlindungan MAKSIMUM terhadap UVA yang mengelakkan kedutan.
  • Tidak menyumbat liang pori dan mampu merawat masalah kulit.
  • Penggunaan berterusan mampu merawat masalah kulit, mengelakkan kedutan, menghilangkan jerawat, melicinkan dan menjadikan kulit wajah lebih halus.
  • Bedak ini telah terbukti sebagai cara merawat ekzema dan psoriasis, ruam, kudis buta, kurap, panau dan lain-lain.
  • Boleh dimakan untuk masalah cirit-birit dan gout.
  • Selamat dan suci.
  • Teksturnya lebih halus, mudah serap, dan sejuk bila dipakai.
  • Mempunyai permintaan tinggi semenjak dikeluarkan.
  • Pilihan Terbaik zaman-berzaman

Cara pakai untuk masalah kulit

Dipakai sekerap yang mungkin. Jangan korek dengan jari ye, sebaliknya gunakan sudu sebab ia juga boleh dimakan sebagai penawar sakit perut, gout dan cirit birit. Inshaa Allah.

penyakit-asma-minyak-herba-asmak-wajah-baru
Juga boleh digunakan sebagai bedak sejuk, masker dan scrub muka

Testimoni

CARA MERAWAT EKZEMA DAN PSORIASIS - PENYAKIT KULIT PADA BAYI - CUBA BEDAK ASMAK (7)
CARA MERAWAT EKZEMA DAN PSORIASIS
CARA MERAWAT EKZEMA DAN PSORIASIS - PENYAKIT KULIT PADA BAYI - CUBA BEDAK ASMAK (7)
CARA MERAWAT RUAM SUSU

Untuk testimoni-testimoni lain, boleh rujuk Album Testimonial Bedak Asmak ini.

Video Bedak Asmak

Kisah Bedak Asmak – bedak yang boleh dimakan?

Harga

  • Harga cuma RM38
  • Beratnya 150g+-
  • Produk premium pada harga TERENDAH!
  • Mesti dimiliki oleh setiap keluarga.

Mana nak dapatkan Bedak Asmak?

Sekiranya berminat nak mencuba bedak asmak atau ingin menjadi agen, boleh ke link di bawah atau hubungi terus :

CARA MERAWAT EKZEMA DAN PSORIASIS - PENYAKIT KULIT PADA BAYI - CUBA BEDAK ASMAK (6)
CARA MERAWAT EKZEMA DAN PSORIASIS – CUBA BEDAK ASMAK

Info Bedak Asmak juga boleh didapati di

Ibu bapa yang anaknya mempunyai masalah sebegini harus kuat dan kental menghadapinya. Apa pun Mommy ucap syabas untuk ibu bapa yang tidak berhenti berusaha demi kesihatan anaknya. Mommy faham sebab Mommy pun pernah melalui fasa merawat ekzema degil tu.. Selamat mencuba.

#SAYAJUAL #ROSETYARA

SERENDAH RM30 SETIAP BULAN

28 Comments

  1. Anak pcl si Hanis Umairah tu dulu masa kecik dia jadi kat kepala..kesian tgk , tapi alhamdulillah x jadi gatal kulit seluruh badan.. kalau dulu doktor kata biar je nanti dia baik sendiri..kesianlah tgk baby menagis.. kalau la ada bedak macam asmak ni kan bagus. Korang ibu2 zaman skrg ni beruntung tau.. haa tggu lagi kpd yg bermasalah cari penyelsainya . Bedak Asmak memang bagus
    PCL recently posted…Santai Bercuti di Hard Rock Hotel PenangMy Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


CommentLuv badge

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.