KENAPA PEREMPUAN MUDAH TERCABAR?

Pernah tak korang pernah rasa cemburu? Cemburu, mengikut Wikipedia membawa maksud emosi dan biasanya merujuk pada fikiran negatif dan perasaan terancam, takut, dan risau bagi kehilangan sesuatu yang dihargai oleh seseorang, terutama merujuk pada hubungan manusia. Cemburu seringkali merupakan gabungan emosi yang ditunjukkan seperti marah, benci, kekurangan, tidak berdaya dan meluat. Haha. Amacam? Ada faham […]

MAAFKANLAH AIR MUKA INI

Air muka sombong.. Pernah dengar tak “orang tu muka garang, mesti sombong”, walhal kalau sekali kau borak, kepala masuk air je orang tu. Dan selalunya orang yang muka garang akan terus dicop sombong, dan nampak macam berlagak. “eh.. dulu kan, aku ingat kau sombong, padahal boleh tahan sewel, muka je macam garang” Dan orang pun […]

SOALAN LAZIM SIMPANAN SHARIAH KWSP

Pagi ini apabila Mommy buka email di pejabat, perkara pertama yang Mommy terima ialah arahan perihal Simpanan Shariah KWSP (Skim SS). Andai Mommy berminat untuk mendaftar, Mommy perlu ke KWSP untuk mendaftar. KWSP membuka kaunter untuk pendaftaran simpanan shariah bermula hari ini, 8 Ogos 2016. Mommy ada meminta pendapat Daddy mengenai Skim SS ini. Daddy […]

ALFATIHAH BUAT ARWAH TOK

Jam 520 petang, 4 Ogos 2016, Khamis, Tok meninggalkan kami. Selepas 11 hari di hospital. Bergantung oksigen. Sedar tapi Tok dah tak larat buka mata. Mommy jumpa Tok Jumaat lepas. Magiknya pagi subuh masa tu, Tok mampu buka mata dan lihat Mommy dan Kaktih. Terharu semua. Tok respon bila Kaktih panggil. Selepas pagi subuh tu.. […]

TAHNIAH : ANAK-ANAK BAITUL AMAL, CHOW KIT DIRAIKAN DI BEEBOP CIRCUS!

Mommy pernah menyeru untuk sama-sama mengumpul dana dalam menunaikan impian anak-anak Baitul Amal, Chow Kit untuk berpeluang bergembira di Beebop Circus dan syukur alhamdulillah, Beebop Circus dengan kerjasama Yayasan Salam Malaysia (SALAM) telah berjaya membawa kanak-kanak ini ke Beebop Circus baru-baru ini (30 Julai 2016). Anak-anak Taska dan Pusat Jagaan Baitul Amal di bawah SALAM […]

5 JAHITAN DI KEPALA, HERO MACAM TU LA!

Kejadian yang tidak diingini terjadi petang semalam. Well, masa terima panggilan tu pun, jam dah menunjukkan pukul 6.18 petang, 1 Ogos 2016. Bila dah sampai depan tadika, salah seorang teacher di situ menjemput Mommy masuk. alamak.. teruk sangat ke?, bisik hati Mommy. “Teruk ke teacher?” “Aah, puan. Teruk juga. Maaf Puan, kami tak sangka macam […]