KOLEKSI SETEM KALIGRAFI 3 BAHASA – JAWI, CINA & TAMIL. WOW!

Koleksi Setem Kaligrafi 3 bahasa | Mommy baca BHOnline pagi ni dan ternampak berita yang Pos Laju bakal melancarkan koleksi setem terbaharu dan sampul surat hari pertama pada 28/06/2016 ini yang bertemakan KALIGRAFI MALAYSIA.

KALIGRAFI MALAYSIA
Set lengkap siri setem ‘Kaligrafi Malaysia’ itu boleh dibeli dengan harga RM63.60. PIC : SADDAM YUSOFF

Koleksi terbaharu ini merupakan keluaran pertama bagi seni kaligrafi dalam tiga bahasa berbeza. Setiap setem akan menampilkan perkataan Nilai Murni kombinasi ilustrasi kaligrafi Islam, Cina dan India.

Harga setem kaligrafi

Seni khat Islam – dijual pada harga 90 sen setiap satu.

Seni kaligrafi Cina – dijual pada harga 80 sen setiap satu.

Seni kaligrafi India – dijual pada harga 70 sen setiap satu.

Hobi

Mommy meninggalkan hobi mengumpul setem ini sejak zaman sekolah rendah lagi. Kalau dahulu, pantang ada setem yang unik, mesti sanggup simpan dan letak dalam album koleksi setem sendiri.

Koleksi-setem

Sekarang, dah bye2 la. Memang malas dah. Kalau difikirkan, ok juga kalau mulakan kembali hobi mengumpul setem. Woah. Legend kot. Macam zaman sekolah rendah, kalau cikgu tanya je, apa hobi kamu?

“MENGUMPUL SETEM”

Mesti tak lekang dari mulut.

Ada yang sama macam Mommy tak? Hehehe

14 thoughts on “KOLEKSI SETEM KALIGRAFI 3 BAHASA – JAWI, CINA & TAMIL. WOW!”

  1. alamak! menariknye!! tu yg best kalau kumpul setem ni.. byk jenis.. org hantu setem je yg paham. dulu kite kumpul jugak.. berbuku2.. mmg nmpk setem mcm nmpk duit! tapi lepas da masuk asrama masa form 4..tinggal buku setem kt rumah. pastu minat tu dah menurun.. siap bole buat hilang buku2 tu.. manalah letak…
    nur yusuf recently posted…Ireland: Sebuah catatanMy Profile

  2. ada lagi album setem zaman sekolah. ingat nk mula kumpul semula, memikirkan sebuku boleh taha harganya, baik simpan emas..dah tua2 ni tahu nilai duitt..hehe

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge