ALAMAK.. HANNAH DAMIA TERJANGKIT KUTU!

Assalamualaikum
Valentine Day yang lalu.. tetiba cakap valentine. Hahaha.. 14/2/2014, adalah tarikh Mommy musnahkan si durjana KUTU. Mommy dapat tau HD kena kutu masa malam Jumaat tu. Dok tengok dia tergaru2 x henti2. Dah kenapa pulak HD nih? Mommy cakap nak tengok kepala dia jap. Sejam jugak Mommy kaco kepala dia. Memang telur kutu banyakkkkkkkkkkkkkkk!!

Hari Sabtu ku dah x sabar nak cari PEMBUNUH KUTU2 nih. So Mommy ke Aeon Big Wangsa Maju. Ada Farmasi Alpro dalam tu. Area yg jual syampu, sabun, alat mekap Maybelline segala tu. So, cari punya cari, nampak nih..

Harga pun xmahal. Cuma RM16.90.

Paling Mommy nak is sikat jenis ni. Besi. Sebab jenis kayu, susah nak lekat. Sebelum ni Mommy dok sikat kepala anak2 buah pakai sikat cenggini. Dah hilang masalah depa bertahun sudah, sekarang merasa la pulak Mommy kena sikat kepala anak pulak.

Nak kata dari rumah, xde plak org ada kutu. Ni sah dari tadika sebab dorg tido ramai2 kan? So x mustahil. Ku pinta, mak2 cuba la perhatikan anak tu. Garu kepala. Bahaya tau kalau biar boleh jadi Scabies kt kepala tu. Bertompok2 gugur rambut. Teringat anak buah masa tu. Terus Mommy tolong beli set HAIR CARE Moogoo. Alhamdulillah. X berlubang2 dah kepala dia. Bahaya btul!

Nah tengok apa yg ada dalam kotak nih.

Syampu, Sikat, Kanta. Kanta la sangat. Mata Mommy power lagi. Still nampak. hihihi

Malam tu jugak ku gigih sikat. Ya rabbi. 3 ekor ku jumpak ibu kutu. Telur x yah cakap la. Semua stok2 belum menetas. Grrrrrrrrrr

Esok pagi syampu lagi.. Siap AE terlekat sekali rupanya sebab siang tu dia tdo ngan kakak dia. Padahal sebelum tu xde langsung. Sies! Sekejap je k dia merayap kat rambut & bertelur. Grrrrrrrr. Kat AE jumpa ibu 2 ekor. Total HD, 4 ekor.

Malam tu sikat lagi.. Dah xde.

Esoknya sikat lagi, pun xde jugak. Lusa.. sampai la ke semalam ( kt kampung ), still sikat, xde jugak. Dah bebas kot.

Cuma, kalau ada semula, kompem makhluk tu berleluasa di tadika.

Mommy dah info tadika suh alert semua parent kes nih. Tenung la apa anak buat. Xkan yang tu pun nak kena ajar? Anak tergaru2, jgn la wt derk. Haih.

Regards,
Mommy Hannah Damia ‘n’ Ariq Emir
Important :
– Declaration of images are the intellectual or personal property of the blog owner; YB Shehan.
– Declaration of image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner; YB Shehan. Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image.
– Declaration of editing or removing the watermark on image(s) is strictly prohibited and automatically qualifies as breach of intellectual property of the blog owner; YB Shehan.

Leave a Reply

CommentLuv badge