SELAMAT BERSEMADI WAN..

amaran: entry ini mungkin mempunyai gambar yg menakutkan anda..
27.09.2011, datuk Mommy, Wan, bapa kepada abah Mommy, telah meninggalkan kami semua pada pukul 11 malam. Sepupu Mommy yang call Mommy. Berita tersebut lantas Mommy sampaikan kepada mak & abah. Gayanya, mereke sendiri terlewar mendengar berita tersebut. Nasib baiklah Mommy yang sampaikan. Pelik juga. Tiada pulak orang yg nak call Kakak atau Abah Mommy yang sememangnya di Kedah. Ahh.. itu bukan keutamaan. Mungkin mereka terlupa atau sibuk atau cemas dengan keadaan di sana. Wallahulam.
Mommy yang ketika itu sedang duduk menerima panggilan [HD yang tengah tido, ttiba panjat Mommy & tido lena di peha Mommy].. Ahh.. saat ini br Mommy teringat, manjanya HD. Ohh ya.. Dia manja, memang manja. Tp, kental. Sebenarnya, HD tengah demam panas ketika itu. Tp, tidak nangis atau mengada2. Syukur.
Gambar sebelum HD tdo
Mommy rasa ragu untuk pulang ke Kedah. Sebab utama, HD yang sangat x sihat, mau diangkut jauh dari KL ke Kedah, di tengah2 malam begini & ditambah dgn keadaan sejuk malam+aircond. Namun, nada merajuk abah kedengaran, yang xnak anak2nya terlepas melihat wan buat kali terakhir meruntun hati Mommy. Sebab lain, dah tentu kos. Mommy rasa kos bulan nih sgt tinggi sbb Mommy br je abeh RM500 untuk repair motosikal. Isk.. Again.. We have to sacrifice no matter what. 🙁
Mommy bertolak pukul 12tgh mlm itu jugak. Buat pertama kali la Fair Lady X Series Mommy merantau jauh. huhuhuhuhuu..
Daddy have to drive. Mommy jaga HD yang anytime leh muntah plus, adik Mommy yang tumpang xde lesen lg. Kesian. Baru balik keje, malamnya kami mengemas rumah smpai pukul 11.30 mlm, dapat panggilan, trus kena balik jauh. Penatnya..
Daddy berhenti banyak hentian jugak. Sbbnya nk tido. Tp, mata dia xle lena gak. Mommy pn plik. Sblm nih, lena je dia. Mommy mmg dh lama hanyut dgn HD sbb letih + gelap malam =ngantuk.
Pukul 8, akhirnya Mommy smpai di Gurun. Mommy drive dr pkul 5 lebey. Mmg ngantuk, tp tahan.. ;p Kami benti untuk mandi, bersiap & makan di hentian Gurun. Lega. Sambung bertolak & sampai di kg Mommy pada pukul 9 gtu. HD masih lagi demam. Melepak ngan Daddy kt belakang, wtkan Daddy sukar untuk tido. Cian Daddy. 24 hours la x tdo.. siannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn.. but TQVM Daddy.
Sampai, Mommy nampak jer mayat yang terkujur kt ctu, wtkan air mata Mommy mengalir deras.. Sedeynya.. Jumpak tok.. sedey. Jumpak ibu2 saudara yang dah hampir 10 tahun x bjumpa, sepupu2, wt kan air mata lagi laju mengalir. Rindunya semua. Ini mmg jejak kasih..
Kemudian..
Mayat sedia dikafankan selepas dimandikan & keluarga memberi ciuman terakhir utk wan
mak & abah mengucup wan 
syahdu…
isk…
Kembali kepada Nya
Anak, menantu, cucu sama2 x lepaskan peluang kerah tulang 4 kerat. Tahniah adik Zahim. Anda yang paling bertungkus lumus.. Dari smpai shgga abeh..
Daddy.. tabur jasa utk arwah wan..
gadis cilik yg Mommy sgt terkejut dgn penampilan tudung mereka. Sungguh cute! Ini la anak2 kakak Mommy, Iqa & Sofea
Kami bertolak pulang pukul 3 ptg. Akhirnya sampai area 11 malam. HD? Masih demam & muntah dlm kete.. isk.. Baju pn dah abeh asik kena muntah..

Leave a Reply

CommentLuv badge

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.