BERTUDUNG @ MENUTUP AURAT

“Wah..selamber gila artis tu pakai cmtuh? Dia xtau ke haram?” 
“Wuyoo..cun giler pakai cm si tutt.. nmpk separuh je rmbut.. ala2 mak datin. Vogue kn?”

Tu br sket. Lain xtau la pe yg korg nk ckp klu tgk ORG MELAYU ber AGAMA ISLAM, yg terOVER dedah sana sini. Igt ye, OVER!!!!
Aku terpanggil utk meluahkan perkara ni bila satu hari suami aku tnya, “sape yg SEKSI GILER smpai nmpk bontot kt mlm Anugerah Tuuuttt mlm tu??”. Ish.. mn la aku tau sbb aku dh JARANNNNGGGG SGT tgk tv nih.

Maka, satu hari aku pn mula la wt research, (kt UMAH ye!!bkn opis), psl mnde nih. Baca punya baca, mmg kecoh la komen psl org MELAYU ISLAM skrg dh makin SELAM ke paras yg DALAM lalu TENGGELAM dlm keseronokan yg direka sendiri (SYOK SENDIRI LA!!)

Bila view balik komen2 1 Malaysia [mksd aku, org islam Malaysia dlm Malaysia], seronok pula aku baca. Ye la..masing2 punya pendapat sendiri. Ada yg bernas dan x kurang yg cuba duduk di atas pagar. Antaranya:

“Klu bab dedah sana sini tu, dosa ni sume org dah tau.. Jgn jadi jahil. Jahil –> dah tau bnda tu haram/berdosa tp kite still nk ckp “biarlah tuhan yg tentukan. kite sape nk judge?” –> tu adalah manusia yg ade akal tp x gunakan..
maksudnye dah tertulis dlm alquran tentang halal haram dosa n pahala tp kite still nk ckp spt ayat diatas..mknanya kita masih RAGU2 lg kandungan ayat2 alquran. x dpt nk bezakan ape hukuman org yg buat dosa n ape balasan bg yg buat dosa. pk blk.. btol x..??
da terang2 kite tau tudung adalah WAJIB.. klu x bertudung tp baik pon dah terang2 x masuk syurga.. ape guna baik tp x bertudung kan..?
MELAINKAN MEREKA BERTAUBAT..
itu bru kita patot ckp “biarlah tuhan tentukan asalkan kita dah berusaha utk bertaubat”..
lg elok klu dua2..tutup aurat n berhati baik.. insyaallah n mudah mudahan dpt masok syurga.. ”

Haa..bes kn? Mmg pedas tapi BERNAS..AKU SOKONG KAMU!!! Sama2 la kita berdoa moga diri sendiri pn jd sentiasa baik & iman kita teguh & amalan kita diterima Allah S.W.T

Satu perkara yg perlu kita sama2 jadikan pedoman & tauladan. Silakan TERUSKAN membaca:

TANDA-TANDA KIAMAT KECIL
Telah dinyatakan bahawa tanda-tanda kiamat adalah petunjuk atau isyarat yang sudah hampirnya hari kiamat dan bakal menyusul pula tanda-tanda kiamat besar. Sebahagian ulama telah mengira tanda-tandanya dan menemui lebih 90 tanda walaupun berbeza menurut para penghitungnya.
Didapati kini bahawa seluruh tanda-tanda kecil telah muncul dan terbukti seperti yang dinyatakan dalam hadis iaitu sabda Nabi Muhammad s.a.w. sendiri. Kebanyakan hadis-hadis ini dapat ditemukan di dalam Sahih Muslim, Sahih Bukhari dan Riwayat Tarmizi.
Tanda-tanda menurut dalil antaranya ialah :-
1) Pemimpin yang terdiri dari orang yang jahil dan fasik
2) Bermaharajalela alat muzik. “ Pada akhir zaman akan terjadi tanah runtuh, rusuhan dan perubahan muka.”Ada yang bertanya kepada Rasulullah; “Wahai Rasulullah bila hal ini terjadi?” Baginda menjawab; “Apabila telah bermaharajalela bunyi-bunyian (muzik) dan penyanyi-penyanyi wanita” – Ibnu Majah ”
3) Banyak wanita yang berpakaian tetapi hakikatnya telanjang
“Diriwayatkan dari Abu Hurairah r.a.
“Di antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah akan muncul pakaian-pakaian wanita dan apabila mereka memakainya keadaannya seperti telanjang.”
Kepada semua Sahabat bwalah bekalan yang secukupnya disana, untuk org yang jahil kita nasihatkan, jika tidak diendah terpulanglah kepada mereka yang menentukan.

Yg baik dtgnya daripada ALLAH, yg buruk dtgnya daripada kelemahanku ini. Sama-sama lah beramal menjadi hamba yg soleh & solehah.

Leave a Reply

CommentLuv badge

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.