MOMMY.. KAKI SAKIT LENGUH!!! NAH.. COSMODERM DEEP HEAT LOTION!

“Mommy.. Kaki Sakit Lenguh” Itu ayat Hannah.. Bahasa Melayu yang kadang-kadang masih kelakar. Ditambah dengan drama tangisan setiap kali mengadu ‘kaki sakit lenguh’ tu, bertambah-tambah kelakar rasa. Sebab.. setiap kali dia nangis, Mommy gelak dulu. Sakit lenguh.. sakit lenguh.. Lenguh je dah laaaa.. Mommy dah faham dah.. Memandangkan drama tangisan dah bermula, Mommy pun ambillah […]

CARA URUS STRESS SECARA EFEKTIF

CARA URUS STRESS SECARA EFEKTIF

CARA URUS STRESS SECARA EFEKTIF STRESS.. Apa itu stress? Stress is a physical, emotional and mental reaction to change. It encompasses pressure, burden, conflict, fatigue, tension, panic, nervousness, anxiety, depression & loss of  vitality that often happens when changes occur to the body @ mind.” KENAPA KITA STRESS? Antara sebab2 yang paling besar yang menjadi […]

JANGAN SALAH PILIH BABY CARRIER

CARA PILIH BABY CARRIER YANG BETUL

Zaman Babywearing ni dah lama Mommy tinggalkan. Tapi ilmu mengenai kepentingan baby carrier memang Mommy tak lupa. Mommy sedia untuk kongsi. Pengalaman carry Hannah & Ariq dari seawal usia 3 bulan sehingga 3 tahun, buat Mommy rasa bangga menjadi salah seorang ibu yang pentingkan cara mendukung anak dengan betul. Mommy ada group bisnes tau. Dulu, […]

KENAPA AKU PILIH TYZARA?

syampu-tyzara-shampoo-3

Tyzara .. Kenapa aku pilih Tyzara? Haa. Meh nak cerita.. Sebelum tu, nak tanya ni. Pernah tak asal bangun tidur je, rambut penuh atas bantal? Tak pun, korang jalan keliling rumah, penuh rambut kat lantai atau tepi-tepi dinding. Dah macam hiasan dah. Hihi Pastu korang stress sebab kena sapu lantai hari-hari penuh rambut je. Pastu […]

BAHAYA KOLESTEROL TINGGI | RAWAT DENGAN JUS I-QMAH RERAMA

JUS I-QMAH RERAMA - MINUMAN TAMBAHAN UNTUK KESIHATAN - REVIEW (5)

Selalu orang kaitkan kolesterol ni dengan orang yang berisi atau berbadan besar. Sebenarnya, kandungan kolesterol yang tinggi dalam darah bukanlah bergantung kepada saiz badan. Yang kurus macam Mommy ni pun sebenarnya ada risiko kalau tak betul-betul jaga. Kita mungkin berasa sihat dan tidak sedar akan masalah ini sehinggalah ujian saringan untuk kolesterol dilakukan. Bagi yang mempunyai […]

BUNCIT? NAK KURUS CEPAT? TRY MINCE GULA-GULA KURUS & GEL COOL ROSE DIMAR

Buncit Dagu berlapis Saiz badan makin ‘comel’ Kolestrol tinggi Malasnya bersenam! Jeles tengok orang ramping! Aduh.. macam-macam masalah ni. Macam mana nak selesaikan masalah ni? Mommy pun ada masalah seperti di atas tau walaupun kurus. Buncit sebab tak betul-betul bertungku masa berpantang dulu kot, lepas tu Mommy takut sangat kolestrol tinggi dan paling Mommy malas […]

PENAWAR ASMA : MINYAK HERBA ASMAK BERWAJAH BARU

penyakit-asma-minyak-herba-asmak-wajah-baru

Pernah dengar seseorang merungut sesak nafas kerana asma? Atau ternampak seseorang menggunakan ubat sedut (inhaler) untuk membolehkannya bernafas? Teringat masa Hannah kecik dulu, selalu sangat diserang batuk selsema. Siap pernah guna inhaler juga. Yang paling merimaskan Mommy ialah kahak. Kahak terlalu degil sampai kadang-kadang tu pergi klinik untuk nebulized. Masalah asma, semput dan lelah ni […]

ASMA, SEMPUT, LELAH? APAKAH PUNCA DAN RAWATANNYA?

Pernah dengar seseorang merungut sesak nafas kerana asma? Atau ternampak seseorang menggunakan ubat sedut (inhaler) untuk membolehkannya bernafas? Teringat masa Hannah kecik dulu, selalu sangat diserang batuk selsema. Siap pernah guna inhaler juga. Yang paling merimaskan Mommy ialah kahak. Kahak terlalu degil sampai kadang-kadang tu pergi klinik untuk nebulized. Masalah asma, semput dan lelah ni […]

RISAU..

Perasaan yang dah lama tak rasa. Perasaan macam ada something wrong ni pernah Mommy rasa masa Ariq Emir (AE) umur 6 bulan dulu. Cranky dan kerap menangis. Kadang-kadang macam takde sebab. Allahu. Kenapa ni sayang? Dalam seminggu ni, hari-hari cikgu mengadu Ariq asyik nangis. Memang tak boleh biar dia sorang langsung. Ermmm.. Masa AE usia […]

VIRUS CONGO (CCHF VIRUS), PENYAKIT BERJANGKIT KESAN DARI GIGITAN SENGKENIT / KUTU BABI

Di Malaysia, penyakit virus Congo ini belum dilaporkan, tetapi kebimbangan untuk ia merebak masih ada berikutan permintaan terhadap lembu tempatan untuk ibadah korban sepanjang musim perayaan Aidiladha yang tidak mencukupi menyebabkan ramai penternak membawa masuk lembu import dari Thailand dan Myanmar. Simptom bermula secara tiba-tiba apabila pesakit yang dijangkiti virus berbahaya ini akan mendapat demam, […]

TIPS MENGATASI ANAK SUSAH MAKAN DENGAN MULTIVITAMIN SEVEN SEAS

Anak susah makan?? Nak atasi masalah ini memang mencabar! Mommy lalui masalah ni sejak Hannah kecil lagi. Susah hati tau apabila anak SANGAT memilih makanan ini. Cukupkah vitamin dan nutrien dalam badan mereka? Masalah memilih makan berlarutan sampai sekarang. Selepas pelbagai usaha dilakukan, Mommy akhirnya dinasihati doktor untuk mencari multivitamin untuk Hannah. Mommy pilih Seven […]