BAHAYA KOLESTEROL TINGGI | RAWAT DENGAN JUS I-QMAH RERAMA

JUS I-QMAH RERAMA - MINUMAN TAMBAHAN UNTUK KESIHATAN - REVIEW (5)

Selalu orang kaitkan kolesterol ni dengan orang yang berisi atau berbadan besar. Sebenarnya, kandungan kolesterol yang tinggi dalam darah bukanlah bergantung kepada saiz badan. Yang kurus macam Mommy ni pun sebenarnya ada risiko kalau tak betul-betul jaga.

Kita mungkin berasa sihat dan tidak sedar akan masalah ini sehinggalah ujian saringan untuk kolesterol dilakukan. Bagi yang mempunyai ahli keluarga yang ada sejarah kolesterol tinggi dan sakit jantung, adalah sangat penting untuk membuat ujian saringan tersebut. Tapi, tak semua kolesterol itu jahat ye. Itu dah masuk topik lain dah tu. Hiii

APA ITU KOLESTEROL?

Kolesterol merupakan bahan lembut dan berminyak yang boleh berkumpul dan melekat pada dinding salur darah. Pengumpulan kolesterol yang berlebihan lama-kelamaan membuatkan salur darah tersumbat yang boleh menyebabkan serangan jantung.

Kolesterol boleh dihasilkan daripada hati manusia dan juga boleh didapati daripada lemak yang berasaskan sumber haiwan. Jadi, pemeriksaan tahap kolesterol secara berkala sangat digalakkan untuk mencapai tahap kesihatan yang optimum.

TANDA-TANDA KOLESTEROL TINGGI DALAM BADAN

Antara tanda-tanda yang dapat dikenalpasti antaranya ialah:

1. Lesu disertai migrain

2. Berat badan berlebihan

3. Sakit pada kaki

4. Kekejangan otot ketika tidur

5. Kuku berubah warna akibat perjalanan darah terganggu

CARA RAWATAN UNTUK MASALAH KOLESTEROL TINGGI

Antara cara rawatan untuk masalah ini ialah:

  1. Hadkan pengambilan makanan yang tinggi kolesterol.
    • Contoh paling mudah ialah kuning telur. Pengambilan kuning telur perlu dihadkan tidak lebih daripada 2 biji seminggu.
  2. Membuat pengubahsuaian dalam penyediaan resipi
    • Contohnya buang lemak dan kulit yang terdapat pada ayam atau daging sebelum masak.
  3. Elakkan makan makanan bergoreng dan sebaiknya memilih kaedah memasak yang lebih selamat iaitu kukus, rebus, panggang dan bakar.
  4. Pengambilan minuman tambahan yang boleh mengawal masalah Kolesterol tinggi dengan Jus i-Qmah Rerama keluaran Petua Herba.

JUS i-QMAH RERAMA, MINUMAN TAMBAHAN UNTUK KESIHATAN KELUARAN PETUA HERBA

Sebenarnya ini pertama kali Mommy memiliki jus minuman tambahan untuk kesihatan berbotol tinggi macam ni. Selama ini, dok tengok mak Mommy je yang beli. Heee.. Teruja pertama kali dapat. “Aku dah tua ke ni?”. Mohon sedar diri Shehan.. Hahaha..

Kawan-kawan yang ada tengok Mommy tunjuk baru-baru ni di Instagram Mommy tu, yang tertanya-tanya apakah gerangan si botol tinggi tu.. inilah dia..

JUS I-QMAH RERAMA - MINUMAN TAMBAHAN UNTUK KESIHATAN - REVIEW (8)

Rupanya, mak Mommy pun dah lama aim jus iQmah Rerama ni! Bila Mommy cakap yang Mommy tengah amalkan minum jus ni, terus dia cakap yang dia pun nak! Rasanya mak Mommy lebih memerlukan dari Mommy ni memandangkan beliau baru-baru ini ada masalah berkaitan hati. Ermmm.. Sabar ya mak. Nanti adik belikan mak..

Layan video iQmah Rerama dulu..

Lately, Mommy cepat sangat letih dan sakit lutut kesan lama accident dulu menjadi-jadi pula.. ditambah pula perlu drive dalam tempoh yang lama setiap hari. . Dan baru2 ini.. rezeki Mommy dapat cuba Jus i-Qmah Rerama dari Petua Herba ni. . Sedap! Dan dalam masa yang sama, Mommy rasa perasaan letih setiap hari tu berkurangan.. Wahhhh.. kesan dari amal jus i-Qmah Rerama ke ni?? . Jemput baca review Mommy di www.shehanzstudio.com sekarang.. . #iqmah #iqmahrerama #petuaherba #review #advertorial #jusiqmah #jusiqmahrerama #kbba9 #reviewbyshehanzstudio #kelabbloggerbenashaari #shehanzstudiodotcom

A post shared by YB Shehan (@myapilot) on

REVIEW MOMMY

Jus ini bagi Mommy sedap. Nak amalkan pula sangat mudah.

  • Hanya perlukan 20ml setiap pagi dan malam beserta segelas air kosong. Jangan lupa goncang dulu, kemudian Bismillah serta selawat. Tawakkal..
JUS I-QMAH RERAMA - MINUMAN TAMBAHAN UNTUK KESIHATAN - REVIEW (2)
Sesuai untuk lelaki & perempuan, dewasa & warga emas

Kalau yang jenis takut2 nak cuba.. boleh try malam sebelum tidur. Kalau tiada kesan sampingan serius, boleh terus ambil 2x sehari untuk kesan yang lebih baik.. Itu memang Mommy amalkan kalau nak cuba apa2 supplemen pun. Sebab nak say Hai kat badan gitewww..

Lately ni Mommy selalu rasa macam cepat sangat letih. Paling tak suka ialah sakit lutut kesan kemalangan dulu terasa kembali. Seksa. Mungkin juga sebab setiap hari kena drive jauh kot. Sepanjang Mommy amal jus ni, dapat rasa lain sikit tenaga ni. Boleh bertahan dari cepat mengantuk dan sakit lutut pun dah berkurangan. Alhamdulillah.

APA KHASIAT JUS i-QMAH

Selain boleh menolong mengawal masalah kolesterol tinggi dalam badan, jus minuman tambahan ini juga boleh diamalkan untuk merawat penyakit seperti:

  • Angin ahmar
  • Buasir
  • Bengkak gusi
  • Darah gusi
  • Gastrik
  • Darah tinggi
  • Kencing Manis
  • Masalah usus
  • Denggi
  • SLE
  • Resdung
  • Migrain
  • Gout
  • Lemah otot
  • Masalah urat saraf
  • Kulit kaki pecah
  • Demam campak
  • Masalah kulit

Ha.. banyak kan??

JUS I-QMAH RERAMA - MINUMAN TAMBAHAN UNTUK KESIHATAN - REVIEW (4)

Kenapa banyak betul khasiatnya? Apa rumusan rahsia minuman tambahan ini??

Kandungan jus i-Qmah yang digunakan adalah disahkan selamat iaitu Daun Rerama, Delima, Lempoyang, Habbatussauda, Ibu Kunyit, Halba, Temulawak, Lada Hitam, Madu, Kurma, Halia Bara, Chekor, Bunga Cengkih dan Kulit Kayu Manis.

Semua kandungan tu familiar je kan??

Ok.. once dah minum, sila simpan di tempat yang sejuk ye..

HARGA

Ok.. Mommy dimaklumkan yang harga untuk 1 botol Petua Herba i-Qmah Rerama (500ml) ialah RM 145.00 (S/M), RM 155.00 (S/S) dan $ 75.00 (Brunei/Singapura).

PENGHANTARAN DAN HADIAH PERCUMA!!

Best!! Penghantaran percuma diberikan untuk korang yang shopping melebihi RM30.. ada yang lagi best iaitu HADIAH PERCUMA berupa i–Qmah Stevia (100ml) iaitu 100% stevia asli!!

JUS I-QMAH RERAMA - MINUMAN TAMBAHAN UNTUK KESIHATAN - REVIEW (6)

Apa pulak tu??

  • i-Qmah Stevia diformulasi dengan stevia semulajadi, bebas karbohirat
  • Boleh digunakan didalam semua jenis makanan dan minuman
  • Ia juga sangat digalakkan diambil untuk penghidap diabetes dan membantu menjadikan makanan dan minuman lebih sihat dan lazat.

PEMBELIAN & MAKLUMAT LANJUT

Untuk pembelian atau sebarang maklumat lanjut, boleh hubungi:

  • Instagram : @petuaherba
  • Facebook : Jus i-Qmah Rerama
  • Website : petuaherba2u.com
  • Hotline : 0142222239
  • Alamat : Petua Herba, No.77-G, Pusat Komersial TSB, Jalan Nautika B U20/B, Seksyen U20, Sg.Buloh, 40160 Shah Alam, Selangor

SELAMAT MENCUBA.

12 Comment

  1. wow BamAjie jd odel.. chaiyoks!!!
    sohoque recently posted…Kenali Produk Men’s Grooming Yang Perlu Bagi LelakiMy Profile

    1. hehe. jadi odel odel comel gtu. ekkeke

  2. samalah …dah cuba pun …lutut pun dah baik
    saidila@kaklong recently posted…Hikmah Minum Jus i-Qmah Rerama Petua Herba Sebagai Penawar Sakit LututMy Profile

    1. Huu.. tbaik. Nk hdiahkn kt mak

  3. Nak try laaa…. kak Nina kolesterol tinggi
    Botol dia lawa !
    Nina Mirza recently posted…Amboi amboi amboii…. nak Vogue ?? Haruslah Jus Dara VogueMy Profile

    1. ha elok sangat kak.. mana tahu bkesan..

  4. Alamak…semua tanda tanda kolesterol tinggi tu ada lah. Risau laa plak huhu
    Mama Kembar 3 recently posted…Cara Mama Rawat Penyakit Kulit Ekzema Si FahmiMy Profile

    1. Huhu.. baik p buat ujian saringan. lepas tu boleh la kawal

  5. Bagus jus ni. leh rekomen kat sedara
    shiqeen sattar recently posted…Rasai Antara Kopi Terbaik Di Dunia @ Doi Chaang Caffe, Ampang PointMy Profile

    1. cuba la kak. sy pun nak bg mak..

  6. Aabe dah cuba, alhamdulillah serasi dgn jus ni
    Que Achmad recently posted…Cegah Serangan Jantung Dengan Jus I-Qmah Rerama Keluaran Petua HerbaMy Profile

    1. wah. tbaik lah abe.. ni yg x sbr nk bg mak ni..

Leave a Reply

CommentLuv badge