KENAPA KRIM SIANG DAN MALAM PENTING? DEEJA COSMETIC SET ADA JAWAPANNYA

Umur kalau dah cecah 30an ni, makin lama makin tinggi maintenance kot? Collagen kat  muka pun dah makin kureng! Dan nak elak cepat ‘kertu’, mesti banyak yang perlu dibuat. Sobs. Susahnya!

Krim siang dan krim malam termasuk dalam wishlist Mommy. Tapi, korang tahu tak yang krim siang & krim malam ni berbeza dan penting giler? Sebab tu lah Mommy cari punya cari.. dah jumpa yang best. Bukan itu sahaja, lebih jimat!!

skincare-5-dalam-1-review-deeja-cosmetic

MACAM MANA NAK PILIH KRIM SIANG & MALAM YANG BAGUS?

RAWAT WAJAH bukan hanya di siang hari sahaja wahai kawan2. Malam hari pun penting jugak. Perbezaan fungsi setiap krim itu yang buatkan Mommy masukkan kedua2 jenis krim ini dalam wishlist Mommy.

Nak pilih krim siang dan malam yang bagus semestinya yang sesuai dengan kulit.

Pilih Krim siang yang mampu kawal minyak wajah dan sebagai sunblock. Ini kerana wajah kita terdedah sinaran UV di siang hari. Pilih juga krim yang boleh bantu kecilkan liang pori yang terbuka dan mampu lembapkan wajah.

Krim malam pula, korang perlu pilih yang tidak terlalu padat sebab taknak liang pori tersumbat. Dan pastikan krim yang boleh melembapkan kulit, tingkatkan kolagen dan sesuai untuk orang yang jenis kulit kering.

Bagitau Mommy sekarang, korang nak ke tak? Hihi

Krim Siang & Malam pilihan Mommy ialah..

skincare-5-dalam-1-review-deeja-cosmetic
KRIM SIANG

Mommy suka Krim Siang Deeja Cosmetic sebab teksturnya yang ringan dan mudah sapu di wajah. Tona kulit Mommy jadi sekata dan cerah. Paling seronok, lepas guna, Mommy apply mekap pun mudah. Tak melekit atau berminyak. Krim ini mempunyai SPF35 untuk elak sinaran UV. Dan kandungan utamanya ialah biji almond, biji tomato dan aloe vera.

skincare-5-dalam-1-review-deeja-cosmetic
KRIM MALAM

Mommy suka tekstur Krim Malam ini sebab agak ringan juga dan tidak berminyak. Tidak melekit dan memang mudah guna, sekaligus melembapkan muka Mommy. Jadi bila kulit dah lembap2, bangun pagi nak apply mekap pun best! Lembut jer. Lagipun, kalau rajin dan konsisten guna krim malam, penuaan kulit tidak akan nampak. Dan kulit muka kita kembali anjal. Kandungan utama Krim Malam ini ialah Alpha Hidroxy Acid, Vitamin E, Retinoid Acid (yang ni boleh kurangkan garis dan kedutan halus) dan Gliserin sebagai agen pelembap wajah.

UNTUNG BEB!!

Eh. Kenapa Mommy tiba2 cakap untung? Sebab Mommy cuma cari 2 benda je. Tapi, set DEEJA COSMETIC datang dalam 5 DALAM 1 harga!!

skincare-5-dalam-1-review-deeja-cosmetic-7
“Keayuan Semulajadi SEPANTAS 5 Hari”

Set 5 dalam 1 yang lengkap ada Krim Siang, Krim Malam, Krim Malam Nano, Pencuci Muka & Toner. 5 item dalam 1 kotak untuk jadikan kita ayu sepantas 5 hari. Wow!! Bukan untuk gadis & wanita semata2, namun sesuai untuk lelaki juga tau..

Semuanya berdaftar dengan KKM dan harganya memang mampu milik. Produk ni mampu tahan lebih dari sebulan. Macam Mommy cuma guna waktu pagi dan malam. So jimat la.

KRIM MALAM (NANO)

skincare-5-dalam-1-review-deeja-cosmetic-1
KRIM NANO

Selepas Mommy sapu Krim Malam yang Mommy cerita kat atas tu, Mommy guna krim Malam Nano jugak. Sebab Mommy nak cegah sebarang jerawat dan nak pudarkan jeragat kat muka Mommy ni.

skincare-5-dalam-1-review-deeja-cosmetic-15

Seronok guna. Warna rare. Perasan tak? Sebab kandungan utamanya ialah kunyit dan minyak jojoba. Sapu nipis je tau. Memang jimat.

SABUN PEMBERSIH MUKA

skincare-5-dalam-1-review-deeja-cosmetic-10

Rindu plak zaman dulu2 guna sabun jenis ni. Kita boleh potong saiz dadu kalau nak jimat, kan? Best guna dan sepanjang Mommy guna, belum ada kesan2 pelik seperti mengelupas ke, naik jerawat ke, takde semua tu. Alhamdulillah. Kandungan utama sabun ini  ialah Carrot, Air Mawar dan Susu.

TONER NANO

skincare-5-dalam-1-review-deeja-cosmetic-7

Kandungan utamanya Aloe Vera & Air Mawar yang digunakan selepas Mommy cuci muka. Tak perlu letak banyak di kapas muka. Sapu ke seluruh wajah untuk tutup liang pori dan cerahkan wajah yang kusam. Jangan sapu keliling bibir dan bahagian mata tau.

CARA GUNA

Kalau ikut peraturan cara guna, dah tentu kena mulakan dengan Pencuci Muka di waktu pagi dan malam. Kemudian disapu toner untuk tutup liang pori yang terbuka ketika cuci muka. Lepas tu, barulah sapu Krim Siang atau Malam. Perlu diingat, Krim Siang untuk siang, dan krim malam untuk malam sahaja. Tetapi Pencuci Muka boleh diguna bila2 masa. Tapi Mommy cuma guna 2x sehari. Pagi dan malam. Tu jer.

Untuk kulit sensitif dan jerawat banyak, cuma gunakan sabun muka + toner + krim malam sahaja untuk minggu pertama. Krim malam tu gunakan selang sehari untuk lihat sebarang reaksi pada kulit.

Testimoni pengguna dah banyak. Dan rata2 berpuas hati. Seronok pulak Mommy.

skincare-5-dalam-1-review-deeja-cosmetic-1

skincare-5-dalam-1-review-deeja-cosmetic-1

Mommy pun nak cantik macam mereka semua ni. Yang paling Mommy nak sangat ialah cantik macam tuan punya produk, Sherry Ibrahim. Cantik wooo kakak sorang ni..

skincare-5-dalam-1-review-deeja-cosmetic1234

HARGA

Untuk semenanjung, harga set ini ialah RM 85.00 dan untuk Sabah & Sarawak ialah RM 90.00. Pembelian boleh dibuat melalui whatsapp/sms ke nombor 0196945950. Jom cepat2 follow dorang.. Instagram @deeja_cosmetic_HQ,Facebook Deeja Cosmetic HQ.

UPDATE TERKINI (Nov, 2016)

Dah 2 bulan maintain pakai Deeja Cosmetic, Alhamdulillah. Serasi. Sampaikan sahabat Mommy, Shiqeen Sattar pun terpengaruh. Dan alhamdulillah, Deeja Cosmetic betul-betul membantu masalah jerawat dan parutnya yang degil tu. Yeah.

24 Comment

  1. memang best.. lisa pun pakai ni gak .

    1. wah. ye ke? ptt cun..

  2. Kulit wajah YB mmg xde mslh.. mmg lg cantik la pakai ni. Ss xleh cuba sembarangan produk…

    1. risau juga kalau senstif. tp so far macam sesuai

  3. Cantik laaa pasni mommy!

    1. nak menten awet muda macam ahkak nina la ni

  4. lepas guna muka jadi kuning tak?

    1. Apply sikit saja. Klu ltk banyak akan jd kuning sbb mmg kandungan utama dia kunyit..

  5. Makin cantik lah awak..

    1. nak cun cm awaa jugaa

  6. banyak produk kecantikan skrg yg berasaskan bahan semulajadi.. bagus camni!

    1. kan. rs secure sket..

  7. Produk kena dgn kulit mmg bagus…harga set not bad

    1. ya. tu la. klu kulit x snsitif, inshaa Allah

  8. dkna pakai krim nano tu somi tanya kenapa sapu kunyit hahahaa

    1. Haha.. aah kan. Tp best sbb x rs melekit. Meresap elok je..

  9. Fuhh makin berseri la sis syehan persis anak dara .. Ahaks tq for info

    1. Haha. Sama sama qasehhhh

  10. Abe dh guna. mmg selesaikan msalah kulit berminyak Abe. alhamdulillah

  11. ya betul, selesai masalah kulit berminyak.. pcl suka guna Deeja Cosmetic ni

    1. muka sy sesuai. alhamdulillah..

  12. Patutlah cantik…

    1. Nak gak cun cam bella..

  13. wah..patut shehan lawa

Leave a Reply