• LIFESTYLE
  • CARA PERLI YANG SOPAN PERIHAL CANGKUNG ATAS TANDAS DUDUK

    CANGKUNG ATAS TANDAS DUDUK | Pernah tak korang nampak kesan tapak kasut tatkala korang baru je nak duduk atas tandas duduk tu? Pernah? Mesti pernah kan? Jadi, selalunya apa yang korang buat? Tukar tandas Cuci Letak tisu banyak-banyak Apapun yang anda buat, termasuklah pelekat sticker jangan mencangkung, masalah manusia ‘kurang faham’ ni pasti sentiasa ada. […]

  • HEALTH
  • 5 PENYEBAB PENDARAHAN KETIKA HAMIL (SPOTTING)

    5 PENYEBAB PENDARAHAN KETIKA HAMIL | Mommy terpanggil untuk menulis topik spotting atau pendarahan ketika hamil ini selepas beberapa kali terima berita sebegini daripada kawan-kawan sekeliling Mommy. Jujurnya dua kali pregnancy Mommy, belum pernah lagi merasa pengalaman begini. Takut juga kan? Memang ada wanita hamil yang mengalami masalah pendarahan ni. Ia boleh berlaku sama ada […]

  • LIFESTYLE
  • BAYI ‘AJAIB’ TRAGEDI HIGHLAND TOWERS TIBA DI MALAYSIA

    BAYI ‘AJAIB’ TRAGEDI HIGHLAND TOWERS TIBA DI MALAYSIA | Siapa masih ingat tragedi runtuhan Highland Towers? Mommy pernah kongsi KRONOLOGI TRAGEDI HIGHLAND TOWERS di sini. Dan ketika kejadian tersebut (pada 11 Disember 1993), pembantu rumah seorang penghuni kondominium di Tingkat 7, Umi Rashidah Khoruman, 22, dan anaknya, Nur Hamidah Najib, 18 bulan, diselamatkan. Dan pada […]

  • LIFESTYLE
  • KINI, SESIAPAPUN BOLEH MENJADI PENULIS NOVEL! NOVELPLUS, APLIKASI NOVEL BAHASA MELAYU PERCUMA TANPA HAD

    NOVELPLUS, APLIKASI NOVEL BAHASA MELAYU PERCUMA YANG WAJIB DIMUATTURUN | Kalau sebut novel, mesti semua orang boleh bayangkan yang ia tebal, berat dan kadang-kadang tu agak sukar hendak dibawa ke mana-mana. Mommy ada penyelesaiannya. Anda boleh membaca novel secara digital sekarang melalui aplikasi ini. Mommy sebenarnya sangat teruja apabila pertama kali diperkenalkan Novelplus ini, dan […]

  • LIFESTYLE
  • GIVEAWAY CASH RM600 MAC2016 BY EMAS PUTIH

    GIVEAWAY CASH RM600 MAC2016 BY EMAS PUTIH *sila tekan banner diatas untuk join* Hadiah : Top Referral RM100x1 Random Cash RM50x10 Start : 20 Mac 2016 – 3 April 2016 Giveaway January2016 Cash RM500 by Emas Putih disponsor oleh Emas Putih , Tasha Aqisha , Miszrockers , Seindah Cerita , DYatie , Putery Memory , […]

  • LIFESTYLE
  • LIRIK CAKE BY THE OCEAN – DNCE

    LIRIK CAKE BY THE OCEAN – DNCE Oh no See you walking ’round like it’s a funeral Not so serious, girl; why those feet cold? We just getting started; don’t you tip toe, tip toe Ah! Waste time with a masterpiece, don’t waste time with a masterpiece (huh!) You should be rolling with me, you […]

  • BEAUTY
  • PUREBYSAFIYYAHOSMAN | HOMEMADE.NATURAL.ORGANIC. SKINCARE & BODYCARE YANG WAJIB ANDA MILIKI

    PUREBYSAFIYYAHOSMAN | HOMEMADE.NATURAL.ORGANIC. SKINCARE & BODYCARE YANG WAJIB ANDA MILIKI | Spa.. datanglah kepadaku! Itu permintaan Mommy. Dan secara tiba-tiba, jeng..jeng.. spa itu datang!! Wow!! Percaya tak? Kena percaya sebab ia benar-benar berlaku. Inilah ‘SPA’ Mommy!! Wuhuuuuuuuuuuuuuu!! SKINCARE & BODYCARE BY PUREBYSAFIYYAHOSMAN Inilah dia ‘spa’ Mommy. “Spa-at-home” je uols. Mommy nak pergi spa kat luar […]

  • HEALTH
  • GIGI SUSU HANNAH DAMIA DICABUT!

    GIGI SUSU HANNAH DAMIA DICABUT! Malam tadi, Mommy dah tak boleh tangguh dah. Sebab Mommy risau gigi Hannah tak cantik nanti. Ini kes selepas 3 Mac lalu, Mommy perasan ada 1 gigi extra di  belakang gigi barisan hadapan. Ini gambarnya. Nampak ada gigi belakang tu? Tak cantik kalau dibiarkan. Mommy pula cemas bila tengok ini. […]

  • LIFESTYLE
  • CARA SEMAK STATUS BLACKLIST SEBELUM KE LUAR NEGARA

    CARA SEMAK STATUS BLACKLIST SEBELUM KE LUAR NEGARA | Oleh kerana lebih daripada 820,000 rakyat Malaysia telah disenarai hitam ke luar negara , rakyat Malaysia boleh menyemak status imigresen semasa mereka melalui sistem semakan dalam talian Jabatan Imigresen Malaysia. LANGKAH MUDAH UNTUK SEMAK STATUS BLACKLIST 1. Lawati http://sspi2.imi.gov.my/ 2. Masukkan no kad pengenalan anda 3. […]

  • LIFESTYLE
  • HAN RAINFOREST RESORT, TAMAN NEGARA PAHANG | REVIEW

    HAN RAINFOREST RESORT, Taman Negara, Pahang dahulunya dikenali sebagai Rainforest Resort Taman Negara, terletak di Kuala Tahan, Pahang. Ia merupakan resort terbesar di Taman Negara. Han Rainforest Resort, Resort Terbesar Taman Negara Mommy berkesempatan menginap di resort ini baru-baru ini ketika menyertai Kembara Kelab Blogger Ben Ashaari ke Taman Negara pada 19 sehingga 22 Februari […]

  • LIFESTYLE
  • 5 BINTANG : BOBOIBOY THE MOVIE | WAJIB TONTON

    5 BINTANG : BOBOIBOY THE MOVIE | WAJIB TONTON. Itu je Mommy boleh concludekan selepas menonton Boboiboy the Movie hari sabtu lepas (05032016), 2 hari selepas tayangan bermula. Ingat senang ke berjanji dengan anak? Takkan berhenti menyebut selagi tak pergi. Hehe #boboiboymovie Layan anak tonton Boboiboy the Movie #boboiboy #boboiboymovie #05032016 #lifestyleblogger #lifestyle #shehanzstudiodotcom #kelabbloggerbenashaari […]