BERKENAAN CLOTH PAD & CLOTH PANTY LINER

Sekarang, dah ramai wanita, ibu2 beralih kepada Cloth Pad (CP) berbanding pad/tuala wanita biasa kerana perbezaan utama ialah ia 100% diperbuat daripada kain, selain memberi faedah lain iaitu dari segi alam sekitar, kesihatan & ekonomi. Apsal ayat skema?? Ngeh ngeh.. Korang mesti perasaan ramai ibu2 yang punya anak, sudah menggunakan, atau berbincang mengenai penggunaan Cloth […]

POKOK KELAPAK

*Every time I see _________ my heart bergoncang Every time I think of you pagi and petang I forget to eat my makan Coz there’s no other boy but this one Underneath pokok kelapa I will wait for you Oh _________ hear me lah Don’t tutup pintu Coz your hair is like penyapu Coz I […]

HOME REMEDIES. WEIRD BUT IT WORKS!!

1. Listerine cures toenail fungus Soaking your feet in Listerine mouthwash for 15-20 minutes, twice a day, will cure most cases of toenail fungus. Listerine contains antiseptic and disinfectant ingredients; it has been used for everything from curing gonorrhea to cleaning floors.   Listerine is also good for curing blisters (dab onto blister 2-3 times […]

SEPARUH AKU.. SYOK!!

Peterpan, atau sekarang dikenali sebagai Noah, memang x pernah mengecewakan kalau keluar lagu dorg. Cuma, Ariel je la bagi kita kecewa sat dulu kan? Huhuhuhu.. No offense. Beliau pn dah dapat hukuman. Harap insaf & xkan buat lagi la.. Hehehehe Ok..lagu nih bes!! Muzik dorg nih memang x pernah bosan!! Noah-Separuh Aku Dan terjadi lagi […]

MAKCIK KONDUKTOR BAS

Betui dak? Macam konduktor bas kan? x pn, makcik kat pasar jual sayur. Hihihihi.. Nih suma keja Daddy. Nasib baik la HD nih jenis, ON je apa pun! Hehehehe.. Anak yang baik.. Ahahaha.. Lawak la anak Mommy nih!! Selipar biru tu, malam tadi baru beli. Dia punya excited nak pakai terus, so kena tanggal tanda […]

JANGKITAN TEKAK

Pelajari tentang jangkitan tekak yang lazim menjangkiti kanak-kanak dan apa yang anda boleh lakukan untuk membantu mengatasinya. [Oleh Datuk Dr Zulkifli Ismail, Pakar Perunding Pediatrik & Kardiologi Pediatrik] Jangkitan pada tekak adalah penyakit yang lazim berlaku di kalangan kanak-kanak dan biasanya ia bermula dengan sakit tekak. Kebanyakan sakit tekak adalah disebabkan oleh jangkitan virus atau […]