CAMPAK..TERCAMPAK

Isk.. Entry nih pasal letih. Letih sgt hr nih.. Seharian jaga baby yg makin aktif skrg. Pantang jauh sket, mulala bunyi mengada2.. Mcm nk suh dtg sbb ada sumting. Bla dh pegi dekat, xde plak nk bunyi2 dah.. Ngade2 la tuh.. Penat tp mhiburkan. Nak kasi dia tdo je, dah bapa kali sambal sotong Mommy […]

INNALILLAH, MOHD ASHRAF i.e ALEESHA

Abaikan ejaan nama si penukar jaditino tuh klu Mommy slh eja.. Berita hari ini menyebut bahawa allahyarham telah meninggal dunia dsbbkn skt jantung n tekanan darah rendah.. Pihak keluarga xbgtau smaada allahyarham akan dimandikan & dikafankn sbg seorg lelaki atau perempuan. MasyaAllah.. Beratnya dugaan buat keluarganya sekarang. Bukan setakat jadi tumpuan media, malah menjadi bahan […]

YOU SAKA.. OST

Suka tul Mommy layan cte you saka pegi jauh2 tiap2 khamis mlm jumaat tuh.. Lawak xyah cakap r. Langsung x takut tgk cte nih. Plg lawak tgk baju si Gelam, saka tuh. Kikiki. Yang jht dlm cte nih si Zeti..Lakonan Dynas.. Heee.. Lawak gk dia ni pon. Jampi serapah dia tu yg x tahan. Especially […]

WATAK2 HANTU SUSU.. HEHEHEHE

Hantu2 memang ditakuti masyarakat walaupun sebenarnya xtahu samada hantu2 benar wujud. Yang Mommy tahu, semuanya mainan jin/syaitan. Mommy tengok citer kelakar ‘Hantu Susu’. Nah.. watak2 mereka yang penting sebagai hantu.. Hahahahaha WATAK: HANTU PONTIANAK [TIRA – ERRA FAZIRA] Puntianak atau lebih popular dieja sebagai pontianak, dipercayai oleh masyarakat Melayu bahawa ia berasal daripada perempuan yang […]

SELAMAT MENYAMBUT PUASA DARIPADA 2 EJEN MOMMY

sape yang x kenal dgn Anwar Hadi kan??? Video nih gabungan Anwar Hadi & Aiman Azlan pulak pasal Ramadhan yang bakal tiba. Enjoiceeeeeee!!!! p/s: encik berdua!! adore la kt uolls!!!!!!! sori klu marah guna tajuk ejen tuh. Hehehehe.. sama2 memaafi kan bagus?? Ngeee Dikesempatan ini, Mommy nak ucap Selamat Menyambut Bulan Ramadhan Jalankan ibadah anda […]

BOLA.. STRESS

Mmmm.. Bengang gla plak tgk bola mlm nih.. Cam tgk cte E.R plak. Ramai benor yg sakit.. Hadoi la.. Mommy saja tnya Baby HD, sape yg mng? Dia wt derk je.. Hmmm.. Ssh la cmnih.. Malaysia wajib sumbat gol 2-0.. Over Singapore.. Mampu ke dorg ni HD oiii!??? p/s: mcm la HD tu tau bcakap.. […]

DASAR PENGOTOR! GRRRR!!

RATUSAN telur direbus dengan menggunakan air kencing di wilayah Zhejiang, China dengan menggunakan resipi berusia ribuan tahun lalu.  BEIJING – Sebuah kedai di wilayah Zhejiang, timur China menjual telur yang direbus dengan air kencing budak sekolah dan ia merupakan resipi tradisonal berusia ribuan tahun, lapor sebuah akhbar semalam.  Chef makanan tradisonal, Lu Ming berkata, dia […]

CARA PAKAI CINCIN & POTONG KUKU

Dikatakan bahawa menyimpan sebatang jari kuku yang panjang, dosanya sama seperti memelihara sekandang babi !!!! ..oppss khinzir lembut sikit , jika kesemua jejari kita menyimpan kuku yang panjang…. bayangkanlah dosa yang telah kita tanggung untuk kesemua babi-babi tersebut….. potonglah kuku anda. The Truth Jangan ada niat simpan kuku panjang , walaupun hanya 1 mm atau […]

JAGALAH 7 SUNNAH NABI SAW INI

“CERDASNYA orang yang beriman adalah, dia yang mampu mengolah hidupnya yang sesaat, yang sekejap untuk hidup yang panjang. Hidup bukan untuk hidup, tetapi hidup untuk Yang Maha Hidup. Hidup bukan untuk mati, tapi mati itulah untuk hidup. Kita jangan takut mati, jangan mencari mati, jangan lupakan mati, tapi rindukan mati. Kerana, mati adalah pintu berjumpa […]